Byta mobilabonnemang med Fibio

Har du redan ett aktivt abonnemang hos oss men behöver mer surf? Eller har du kanske en annan operatör och undrar hur man gör för att byta mobilabonnemang till ett hos oss på Fibio? Här går vi igenom allt du behöver veta.

5 GB
75 kr / månad
I 5 månader, därefter 149 kr/mån
  • Fria samtal inom EU

  • Fria SMS & MMS inom EU

  • 5 GB mobilsurf inom EU

  • Fri anslutningsavgift
Viaplay
Beställ
20 GB
125 kr / månad
I 5 månader, därefter 249 kr/mån
  • Fria samtal inom EU

  • Fria SMS & MMS inom EU

  • 20 GB mobilsurf inom EU

  • Fri anslutningsavgift
 
Viaplay
Beställ
40 GB
149 kr / månad
I 5 månader, därefter 299 kr/mån
  • Fria samtal inom EU

  • Fria SMS & MMS inom EU

  • 40 GB mobilsurf inom EU

  • Fri anslutningsavgift
Viaplay
Beställ
100 GB
199 kr / månad
I 5 månader, därefter 399 kr/mån
  • Fria samtal inom EU

  • Fria SMS & MMS inom EU

  • 100 GB mobilsurf inom EU

  • Fri anslutningsavgift
Viaplay
Beställ
Obegränsat
285 kr / månad
I 5 månader, därefter 569 kr/mån
  • Fria samtal inom EU

  • Fria SMS & MMS inom EU

  • Obegränsad mobilsurf

  • Fri anslutningsavgift
Viaplay
Beställ
helt okej

helt okej,bra

Claes Andersson
Väldigt nöjd

Sparat pengar samt ett väldigt bra abonnemang. Nöjd med allt hos Fibio. Rekommenderar!

Abbe
Väldigt dålig mottagning om man är…

Väldigt dålig mottagning om man är ovanför Sundsvall 👎😤🙄🤬

Stefan
Jag är mycket nöjd med bemötande av…

Jag är mycket nöjd med bemötande av personalen. De är mycket kompetenta och löser mina problem.

Agneta kund
Är grymt nöjd bra kundservice och har…

Är grymt nöjd bra kundservice och har aldrig fått några problem, kommer nog va kvar hos fibio:)!

ADAM BJÖRN ALEXANDER SUNDBERG
Ojämn kundservice - Se upp!! Inkompetens ledde till inkasso

Uppdaterat 22/7: Fick tag på Kundservice "Linda" som snabbt kunde reda ut Antons misstag. Till skillnad från sin kollega mycket kompetent och bad också om ursäkt för företagets tidigare missar. ...

Henrik
Bra trevlig personal mycket hjälpsamma…

Bra trevlig personal mycket hjälpsamma så att man hittar rätt. Fortsätt så!!!

Margareta Strömberg
Positivt bemötande och bra service av…

Positivt bemötande och bra service av trevlig och kunnig personal. Har inget att klaga över. Jag är nöjd.

Ingela
Utmärkt behandling

Utmärkt behandling, utmärkt service, mycket bra priser, jag önskar dig fortsatt framgang

Mohammed Al Naansh
Kundservice

Trevlig person i kundservice som gör sitt bästa för att hjälpa en!

YESSICA
Snabbt svar kunnig kundtjänst ffa…

Snabbt svar kunnig kundtjänst ffa Johanna

Britt Carina Johansson
Fibio er veldig seriøse og rimelige

Fibio er veldig seriøse og rimelige. Jeg er helt fornøyd med det jeg har hatt med dem å gjort. Kan anbefale dem.

olav hamre
Jag har inte fått mina Viaplay …

Jag har inte fått mina Viaplay månader som jag skulle få .försökt många ggr att ni ska hjälpa mig men inget.....

tomas neva-juoni
mottogs mycket bra.

mötes på ett bra sätt. fick det jag ville uträttat.

nils-ivar fransson
Alt har fungert uten problemer fra…

Alt har fungert uten problemer fra første dag. Hvis jeg har spørsmål, får jeg svar på telefon umiddelbart :-)

Knut
Det har inte app för att köpa surf och…

Det har inte app för att köpa surf och salu.

kund
Fick väldigt bra hjälp av Joanna när…

Fick väldigt bra hjälp av Joanna när jag ringde och frågade hur mycket surf jag skulle få nästa månad 🌞 🌞 🌞 Hon var toppen!!!!

Marie-Louise Karlsson 👍
Prisgaranti + bra support

Resultatet är bra. Första fakturan var fel och beställningen blev inte komplett. Det beställda tvilling-kortet kom aldrig. Ordnades snabbt och enkelt efter ett samtal med trevlig och kompetent sup...

Carl Eriksson
Skulle fått mina pengar så fort sa dom…

Skulle fått mina pengar så fort sa dom i början av månaden och har inga pengar än

MARIA MALMGREN
Grym service och svarar alltid när man…

Grym service och svarar alltid när man ringer

kund

Varför ska du välja Fibio?

left_col1imagealt

Prisgaranti

Hittar du ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det! Kontakta oss via chat, email eller telefon.

left_col2imagealt

Fria samtal, MMS & SMS i EU/EES

Hos Fibio ringer, SMS:ar och MMS:ar du gratis inom hela EU/EES.

left_col3imagealt

Fria byten

Hos Fibio har du alltid rätten att byta abonnemangsform när du vill.

left_col4imagealt

Oslagbar täckning med täckningsgaranti

Fibio ingår i Telenors nät som täcker 99.9% av Sveriges befolkning.

Hur byter jag ett befintligt abonnemang?


Har du redan ett abonnemang hos oss? Tar surfen slut lite väl för fort eller har du kanske mobildata över varje månad? Som kund hos Fibio får du lov att ändra dig när du vill - helt utan extra kostnad. För att byta mobilabonnemang loggar du in på “mina sidor” eller kontaktar oss via telefon eller mejl så hjälper vi dig direkt.

Byta mobiloperatör

Har du just nu en annan operatör men vill byta telefonabonnemang till ett hos oss på Fibio? Bra val. Att teckna abonnemang hos oss gynnar både dig som kund, din plånbok och vår miljö. 

Kan jag byta mobilabonnemang och behålla mitt nummer? 

Vill du byta mobilabonnemang och behålla ditt nummer? Inga problem. Meddela bara oss om det när du talar med vår kundtjänst, eller fyll i alternativet “flytta mitt nummer” om du gör bytet på vår webbsida. Om du hellre vill ha ett nytt nummer går det självklart också bra.

Kostar det något att byta operatör och behålla mitt gamla nummer? 

Att byta mobiloperatör till Fibio kostar ingenting när du beställer ett av våra mobilabonnemang via webben. Din tidigare mobiloperatör får heller inte ta betalt för själva nummerflytten om du bestämt dig för att byta mobiloperatör. Dock är det viktigt att koll på tilläggstjänster samt bindnings- och uppsägningstider då dessa inte upphör automatiskt bara för att du byter till Fibio. 

Hur går bytet av mobiloperatör till?

För att byta telefonabonnemang gör du såhär: 

  1. Börja med att kontakta din nuvarande mobiloperatör för att kontrollera vad som gäller vid byte mellan olika operatörer. Dubbelkolla även din bindnings- och uppsägningstid.
  2. Hör sedan av dig till oss på Fibio för att teckna ett nytt abonnemang. Bestäm att operatörsbytet ska ske i slutet av bindnings- och/eller uppsägningstiden du har hos din nuvarande operatör. På så sätt slipper du betala för två tjänster samtidigt. Du kan genomföra bytet via telefon, mejl eller direkt på webben.
    Om du tar hjälp av oss på telefon sköter vi uppsägningen av ditt nuvarande abonnemang och ser till att du får behålla ditt gamla nummer om så önskas. Observera att bytet av operatör som snabbast kan ske inom fem arbetsdagar.
  3. Säg upp ditt nuvarande avtal inklusive tilläggstjänster du inte längre behöver. 

Kan jag ändra mitt mobilabonnemang innan uppsägningstiden löper ut?

Du kan när som helst kontakta Fibio för att teckna ett nytt mobilabonnemang hos oss. Vi lägger upp en plan där bytet av operatör sker vid slutet av din bindnings- eller uppsägningstid med din nuvarande operatör. Fibio kan dock inte påverka ditt nuvarande avtal med en annan operatör. Det innebär att vi inte kan korta ned vare sig uppsägnings- eller bindningstiden för ett abonnemang som du har hos en annan mobiloperatör.  

Välj Fibio som mobiloperatör

Idag finns det många operatörer i Sverige. För dig som värderar kvalitet, prisvärda tjänster och flexibla valmöjligheter med 100% nöjd kundgaranti är Fibio det självklara valet. Kontakta oss redan idag för att få hjälp att upp- eller nedgradera ditt befintliga abonnemang, eller för att få hjälp att byta från din befintliga mobiloperatör till oss.

Läs mer