fbpx

Mobiltelefoni

Order

Fakturering

Viaplay

We use Telenor's award-winning network, which covers 99.9% of Sweden's population.

The SIM cards we use are called triple/multi SIM cards. These are Mini, Micro and Nano SIM cards. Check which size you have on your phone and then print the corresponding one from ours. Please save the frame(s) in case you need to change your phone in the future. You then push the SIM card back into the frame you want.

Simply explained, the PIN code is used to unlock the SIM card after a restart, while the lock code is used to unlock your phone. If you take out the SIM card, you get into the phone with only your lock code.

You get a new surf pot on the first day of every month

Yes, you absolutely can, we offer Extra Datasim as an addition to all our mobile subscriptions, it costs SEK 149 and shares the surf pot with your mobile subscription, twin cards can be easily ordered through our customer service or my pages.

With us at Fibio, you can pause your subscription for up to 6 months per year free of charge. Perfect if you eg will be abroad for a longer period. Keep in mind that if you have a commitment period, it will be paused together with the subscription.

You can always transfer your subscription to someone else provided that the person is of legal age and has a Swedish social security number, you download the transfer form. Keep in mind that it needs to be signed by both the outgoing and incoming customer, the usual credit report will be carried out.

If you have an active subscription with us but want to change your number, you just need to contact us and let us know, either we can assign you a new one or if you have an existing number that you want to move in, that's fine too. Contact our customer service and we will help you. There is no charge for changing numbers.

You can find your PUK code on  my pages , if you have ever changed your PIN, we do not have access to it, but then you need to enter the wrong PIN three times, then the phone will ask for the PUK code and then you can choose a new one PIN. The codes are also on the tray you get your SIM in. If you do not have access to my pages yet, you can contact our customer service and we will help you.

Börja med att säkerställa att SIM-kortet ligger rätt i telefonen och att du har tryckt ut rätt storlek för din telefon. Om du vid uppstart får skriva in PIN-koden men får felmeddelande där efter så finns det en risk att din telefon är operatörslåst, det innebär att den behöver låsas upp av operatören du köpt den utav. Kontakta din gamla operatör så hjälper dem dig med detta. Om du har gjort ovanstående samt startat igång om telefonen men fortfarande inte kommer igång, kontakta oss så hjälper vi dig.

Börja med att starta om din telefon, säkerställ sedan att det finns täckning där du befinner dig om du är på en ny plats. Säkerställ också att det är hos dig felet ligger genom att prova ringa/smsa mer än ett nummer. Du bör också dubbelkolla så att du inte behöver uppdatera mjukvaran i din mobiltelefon. Om inget av detta avhjälper felet så behöver du kontakta vår kundtjänst så att vi kan felsöka vidare.

Inställningar för mobildata och MMS ska ställas in automatiskt när du ansluter till vårt SIM-kort första gången, om du av någon anledning inte kan ladda ned inställningarna automatiskt så kommer telefonen visa ett felmeddelande. Då kan du ändra inställningarna manuellt enligt följande:

Det skickas ut ett SMS när du har förbrukat 80% av din surfpott och när du har förbrukat allt så får du ett nytt SMS med instruktioner för hur du köper mer surf, du köper till genom att svara på SMSet. Den extra surfen kommer dras på din kommande faktura. Om surfen ofta tar slut så rekommenderar vi att du uppgraderar till ett abonnemang som innehåller mer surf varje månad.

Alla våra talabonnemang kommer med en förinställd röstbrevlåda, du spelar enkelt in ett eget meddelande genom att ringa till din röstbrevlåda och följa instruktionerna, slå bara nummer 888, det är samma nummer som du ringer om du ska lyssna av dina meddelande. Meddelande raderas automatiskt efter att du lyssnat färdig på det eller efter fem dagar om du inte aktivt valt att spara meddelandet.

Vi på Fibio erbjuder fria byten både upp och ner, du hittar alla våra abonnemang på mobiltelefoni och byter enkelt genom att kontakta kundtjänst eller via mina sidor. Max 1 byte per månad.

We use Telenor's award-winning network, which covers 99.9% of Sweden's population. To see what it looks like where you usually move, you can take a look at our  coverage map

If you have a cash card, this needs to be registered to your social security number with your current provider, so that we can transfer the number with your social security number. Regardless of whether it is a subscription or a prepaid card today, it must be on you personally for the number transfer to be carried out.

 

The service is usually activated 3-4 weeks from when we receive your order, when the work has started, you will be notified both by letter & SMS in good time, which will be your start date.

 

Om du vill börja använda abonnemanget innan utsatt startdatum så går det bra att kontakta oss och meddela detta, tänk på att om du beställt en nummerflytt så kommer abonnemanget ha ett tillfälligt nummer fram tills dess att nummerfyltten verkställs.

 

 

Vi skickar inga upplysningar om dig som kund och vilka telefonnummer du har till tredje part. Om du vill finnas med på dessa sidor så kan du registrera det på sidan du vill finnas med på. Oftast räcker det att söka upp dig själv och lägga till de nummer du vill ska synas.

 

 

Ja, eftersom att alla våra abonnemang är öppna för betaltjänster och utlandssamtal så genomförs en sedvanlig kreditupplysning vid beställningstillfället oavsett om du köpt till hårdvara eller inte.

 

 

Om du är bortrest vid tillfället som ditt nya SIM-kort ska skickas till dig så kan vi skicka kortet till adressen du önskar. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Ifall du vill ändra din adress permanent så kan du logga in på Mina sidor och byta adressen, eller kontakta oss så hjälper vi dig.

 

 

Det går jättebra att beställa ett abonnemang till någon annan, värt att tänka på är att du som står på abonnemanget är betalningsansvarig även för t.ex. SMS-köp och utlandssamtal. Om du beställer ett abonnemang till ditt omyndiga barn rekommenderar vi att du kollar på de olika spärrarna vi erbjuder för köp av extrasurf andra betaltjänster.

 

 

I enlighet med distansavtalslagen har du alltid rätt att ångra ett köp du gjort via telefon eller på nätet inom 14 dagar från att beställningen gjordes. Du ångrar din beställning genom att kontakta kundtjänst eller skicka ett brev, om du vill skicka in per post så hittar du konsumentverkets standardblankett här.

 

 

Vi skickar ut våra SIM-kort minst en vecka innan aktivering, om aktiveringen börjar närma sig samtidigt som SIM-kortet ej dykt upp så behöver du kontakta oss, alternativt så kan du använda funktionen "skicka nytt sim" inne på mina sidor, om du har erhållit SIM-kort i samband med att du gjorde din beställning så är det detta du skall använda.

 

 

Om du har skickat in en beställning via nätet eller beställt men vill ändra på något, exempelvis storlek på abonnemang eller vilket telefonnummer det skall vara på abonnemanget så behöver du kontakta vår kundtjänst snarast möjligt så hjälper vi dig.

 

 

När man gör en beställning så är det inte ovanligt att det dyker upp frågor i efterhand, du kan i första hand se din beställning och dina abonnemang inne på Mina sidor, har du fler frågor så går det bra att skriva eller ringa till kundtjänst så hjälper vi dig med dina frågor.

 

 

Du ser ditt kundnummer genom att logga in på Mina sidor. Ditt kundnummer står också angivet högst upp på din faktura.

 

 

Nej det ordnar vi! Vi tar hand om hela överflyttningen till oss, det enda du behöver göra själv är att byta SIM-kort på utsatt startdatum.

 

 

När du väljer att teckna ett abonnemang med nytt nummer så tilldelas du ett slumpmässigt valt telefonnummer, skulle du vara missnöjd med numret du tilldelats kan du kontakta oss så hjälper vi dig hitta ett ledigt nummer som du tycker om.

 

 

Viaplay har tre stycken paket:

1. Viaplay Film och Serier 149 kr /mån

2. Viaplay Sport 499 kr/mån

3. Viaplay Total 549 kr/mån

Tills vidare så ingår en kostnadsfri månad av Viaplay Film & Serier för dig som har eller skaffar mobil- eller bredband hos Fibio. Efter din fria månad kostar Viaplay 149 kr/mån.

Viaplay har följande sporträttigheter 2020: Fotboll Premier League, UEFA Champions League, Bundesliga, Ligue 1, Eredivisie (Holländska ligan), Women’s Super League, Frauen Bundesliga, Division 1 Féminine, Championship, Scottish Premier League, Belgian First Division A Ishockey NHL, Hockey-VM, Junior-VM, KHL, CHL (Champions Hockey League) Motorsport Formel 1, F2, F3, MotoGP, Nascar, Speedway GP, IndyCar, Porsche Super Cup, Rally Cross FIA World RX, Speedway Lag VM + flertalet mindre rättigheter Övriga rättigheter Bundesliga Handboll, Handbolls-VM, EHF Champions League, NFL (amerikansk fotboll), MBL (baseball), konståkning, Shorttrack, skridskor, Six Nations, Euroleague, e-sport och gaming

Du kan se Viaplay på dessa enheter: Android smartphone och tablet iPhone och iPad Dator : PC och MAC Smart TV: LG, Samsung och Panasonic Android TV: Sony, Philips och Nvidia Shield Apple TV Chromecast Playstation 3 och 4 Xbox One Google Home Kom igång med Viaplay oavsett enhet. Android smartphone eller tablet För att se Viaplay på din Android-enhet så laddar du ner Viaplay-appen från Google Play store. Appen stödjer Android 4.1 eller nyare versioner. iPhone och iPad För att se Viaplay på din iOS-enhet så laddar du ner Viaplay-appen i App Store. Appen stödjer iOS 8.0 eller nyare versioner. Computer – PC och Mac Du kan se Viaplay på din bärbara eller stationära PC och Mac genom att logga in på Viaplays hemsida. Viaplay fungerar på de nyaste versionerna av Chrome, Firefox, Microsoft Edge och Safari. PC operativsystem: Du behöver ha Windows 10, 8 eller 7. Mac operativsystem: Du behöver ha Mac OS X10.9 eller en nyare version. Smart TV Viaplay är tillgängligt på ett antal olika Smart TV. Samsung Smart TV: modeller från 2012 och framåt. LG Smart TV: modeller från 2012 och framåt. Panasonic Smart T

När du beställer ett abonnemang hos Fibio får du 1 fri månad med Viaplay Film och serier på köpet.

Så här fungerar det:
När du beställer valfritt abonnemang hos Fibio får du välja om du vill ta del av 1 fri månad Viaplay Film och serier. Fibio kommer då att skicka ut en länk till dig via SMS och e-post för aktivering av dina fria månader av Viaplay Film och serier.
Dina fria månader börjar från och med dagen vi skickar ut din aktiveringslänk till dig.
I det fall du inte aktiverar länken men inte meddelar Fibio kundservice detta löper tjänsten på tills vidare. Efter dina fria månader löper tjänsten på för 149 kr per månad, oavsett om du aktiverat tjänsten eller inte. Önskar du säga upp tjänsten behöver du kontakta Fibio kundservice som hjälper dig med detta.

Kampanjen gäller för nya Viaplay-kunder till 31 augusti 2022, 1 kod per kund. Koden är giltig till och med 15 oktober 2022. Efter de fria månaderna fortsätter Viaplay för 149 kr/mån.

Avsluta när du vill.

Du kan välja vilket Viaplay paket du vill men notera att de kostnadsfria månaderna endast gäller för paket Viaplay Film & Serier. Väljer du ett annat paket gäller priset för det paketet du valt. Väljer du att uppgradera till ett annat paket under dina kostnadsfria månader, så gäller inte kampanjpriset längre utan du betalar ordinarie pris för det paket du valt.

Du kan använda Viaplay i Sverige och resten av EU. Om du reser utanför EU rekommenderar vi att du sparar ner det du vill titta på i offline-läge innan du åker. Läs hur du gör för din smathphone eller surfplatta. Tänk på att det kan vara väldigt dyrt att använda data utomlands.

Ja, du kan se film eller serier på två enheter samtidigt.

Ja! Du kan ta del av Viaplay erbjudandet med två ”nya” kostnadsfria månader. Om du redan har ett konto direkt med Viaplay så går det enkelt när du aktiverar Viaplay via MyFibio och loggar in hos Viaplay med den e-post du har registrerad där. Viktigt att komma ihåg att du själv måste gå in på Viaplays sida för ditt Viaplay ”konto” och säga upp ditt ”gamla” Viaplay abonnemang så att du inte behöver betala för det. Allt ditt tidigare innehåll finns kvar, klart att fortsätta titta! Annan leverantör Har du idag Viaplay via en annan leverantör t.ex. en bredbandsleverantör så måste du först avsluta ditt konto hos den leverantören.

Om du redan är kund hos Fibio kan du aktivera dina kostnadsfria månader via MyFibio. Om du blir kund hos Fibio så kan du aktivera Viaplay via MyFibio så fort din din beställning är inne i vårt system.

Du kan registrera upp till 4 enheter på ditt Viaplay konto. Om du vill ändra vilka enheter som ska ha tillgång till ditt konto ändrar du detta via www.viaplay.se

Autogiro registreras hos vår partner Arvato, du kan beställa hem en blankett via mina sidor, kundtjänst eller direkt hos Arvato, instruktioner finns även på din faktura. Du kan även ansöka om autogiro direkt via länken här

Fibio skickar fakturor en gång i månaden. Fakturan skickas runt den 10:e varje månad och förfaller kring månadsskiftet.

Autogiromedgivandet tas enklast bort via din bank.

Nej, men vi kan skicka faktura via E-post och vi har autogiro vilket många tycker är smidigare. Klicka här för att ladda ner en autogiroblankett.

Om du flyttar permanent eller tillfälligt och får din faktura per post så behöver du meddela oss detta så att vi kan skicka dina fakturor och liknande till rätt adress, du uppdaterar dina kunduppgifter via mina sidor alternativt kan du kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

We offer regular paper invoices, automatic transfers and invoices by e-mail, you can easily change the payment method on  my pages . In the case of direct debit or invoice by e-mail, no invoicing fee is added.

When you call another country with your subscription, costs are added in addition to your fixed subscription fee. How much it costs varies depending on which country you call, you can find our full price list here  Link to international calls

In case of direct debit or if you have chosen to receive the invoice to your e-mail, there is no fee. If you want a paper invoice delivered to your mailbox, it costs SEK 49 per invoice.

 

All our invoices are sent around the 10th and are due at the end of the month, you will receive your first invoice the same month that your new subscription is activated.

 

We offer restrictions from all kinds of extra costs in addition to your subscription fee, the restrictions we offer are: Purchase of extra data via SMS, Calls abroad, Calls abroad, Paid calls and paid SMS. Contact our customer service and we will help you.

 

If you pay by invoice (e-mail, paper invoice or direct debit), your subscription is activated for paid calls and roaming.
Then you can, for example, vote in Let's dance or use the Swedish Transport Agency's SMS services. These extra fees are reported as a separate cost on your subscription invoice.
Betalar du ditt abonnemang med kort är abonnemanget spärrat för extra avgifter då du betalar ditt abonnemang i förskott. Önskar du få tillgång till dessa tjänster kontaktar du vår kundservice (010-5500200 alt. kundservice@fibio.se) så hjälper vi dig att aktivera betaltjänster och roaming. Sedvanlig kreditkontroll kommer göras i samband med aktiveringen.

Det är ingen fara, om du råkat betala in för mycket så skickar vår fakturapartner Svea automatiskt ut ett besked om att du betalt för mycket där du får välja att placera det mot en eventuell faktura eller få beloppet utbetalt till ditt konto.

 

Om du väntat på din faktura men den ej har dykt upp så kan du i första hand logga in på mina sidor för att ladda ner en fakturakopia, om du inte har fått tillgång till mina sidor ännu så behöver du ta kontakt med kundtjänst via mejl eller telefon.

 

 

Att du har fått en påminnelse betyder att din faktura hos oss inte är reglerad, om du har betalat fakturan dagarna innan du får en påminnelse så kan du bortse från den. Börja med att kontrollera att betalningen är gjord och att du inte har betalat in med felaktigt OCR, skulle du ha råkat betala med OCR från exempelvis en gammal faktura så behöver du kontakta oss så att vi kan placera betalningen mot fakturan manuellt.

 

 

A credit note is sent to you automatically when we have removed all or part of an existing invoice, it is clear from the credit note how much has been cancelled, in other words, it is nothing you as a customer have to pay, but only a proof for your sake .

 

You can register up to 4 devices on your Viaplay account. If you want to change which devices should have access to your account, you change this via www.viaplay.se

 

You pay for Viaplay via Fibio. This means that costs and subscriptions for Viaplay are reported on your Fibio invoice and any costs are deducted from the same card that applies to your Fibio subscription.

 

You end your Viaplay by contacting our customer service via email or phone. (010-5500200 alt. Kundservice@fibio.se)

 

All customers who have or subscribe to a subscription with Fibio can activate two free months of Viaplay Film & Series (value SEK 218). This applies to all mobile subscriptions and mobile broadband.

 

If you move permanently or temporarily and receive your invoice by post, you need to let us know so that we can send your invoices and the like to the correct address, you update your customer details via  my pages  or you can contact our customer service and we will help you.

 

Adress

Rönnowsgatan 10C
252 25 Helsingborg

E-post

kundservice@fibio.se

Telefon

010-5500200

Vill du att vi ringer upp? Fyll i dina kontaktuppgifter och ärende i formuläret till höger så kontaktar vi dig så snart vi kan inom 24 timmar.

Kontakta oss

Fibios Mina Sidor

I Fibios mina sidor kan du få en översikt av dina abonnemang och tjänster. Du kan även se hur mycket surf du har kvar.