Kundservice - Mobiloperatör | Schyssta priser & villkor

Mobiltelefoni

Order

Fakturering

Viaplay

Vi använder oss av Telenors prisbelönta nät som täcker 99.9% av Sveriges befolkning.

 

 

De simkort som vi använder oss av kallas trippel/multi simkort. Dessa är Mini, Micro samt Nano simkort. Kontrollera vilken storlek som ni har på eran telefon och tryck sedan ut motsvarande från vårat. Spara gärna ramen/ramarna ifall ni behöver byta telefon i framtiden. Ni trycker då tillbaka simkortet i den ramen som ni önskar.

 

 

Enkelt förklarat så används PIN-koden för att låsa upp SIM-kortet efter en omstart medans låskoden används för att låsa upp din telefon. Om du tar ut sim-kortet så kommer du in på telefonen med endast din låskod.

 

 

Du får en ny surfpott den första dagen varje månad

 

 

Ja det kan man absolut, vi erbjuder Extra Datasim som tillägg till alla våra mobilabonnemang, det kostar 149:- och delar surfpott med ditt mobilabonnemang, tvillingkort beställs enkelt genom vår kundtjänst eller mina sidor.

 

 

Hos oss på Fibio kan du kostnadsfritt pausa ditt abonnemang upp till 6 månader per år. Perfekt om du t.ex. ska vara utomlands en längre period. Tänk på att om du har bindningstid så pausas den ihop med abonnemanget.

 

 

Du kan alltid överlåta ditt abonnemang till någon annan förutsatt att personen är myndig och har ett Svenskt personnummer, du laddar ner blanketten för överlåtelse. Tänk på att den behöver signeras av både från- och tillträdande kund, sedvanlig kreditupplysning kommer genomföras.

 

Om du har ett aktivt abonnemang hos oss men vill byta nummer behöver du bara kontakta oss och meddela detta, antingen kan vi tilldela dig ett nytt eller om du har ett befintligt nummer som du vill flytta in så går det också bra. Ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig. Det tillkommer ingen kostnad för att byta nummer.

 

 

Du kan hitta din PUK-kod på mina sidor, om du någon gång har bytt PIN så har vi inte tillgång till den utan då behöver du ange fel PIN tre gånger, då kommer telefonen be om PUK-koden och därefter får du välja en ny PIN. Koderna står även på den bricka du får ditt SIM i. Om du inte har tillgång till mina sidor ännu så kan du kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

 

 

Börja med att säkerställa att SIM-kortet ligger rätt i telefonen och att du har tryckt ut rätt storlek för din telefon. Om du vid uppstart får skriva in PIN-koden men får felmeddelande där efter så finns det en risk att din telefon är operatörslåst, det innebär att den behöver låsas upp av operatören du köpt den utav. Kontakta din gamla operatör så hjälper dem dig med detta. Om du har gjort ovanstående samt startat igång om telefonen men fortfarande inte kommer igång, kontakta oss så hjälper vi dig.

 

 

Börja med att starta om din telefon, säkerställ sedan att det finns täckning där du befinner dig om du är på en ny plats. Säkerställ också att det är hos dig felet ligger genom att prova ringa/smsa mer än ett nummer. Du bör också dubbelkolla så att du inte behöver uppdatera mjukvaran i din mobiltelefon. Om inget av detta avhjälper felet så behöver du kontakta vår kundtjänst så att vi kan felsöka vidare.

 

 

Inställningar för mobildata och MMS ska ställas in automatiskt när du ansluter till vårt SIM-kort första gången, om du av någon anledning inte kan ladda ned inställningarna automatiskt så kommer telefonen visa ett felmeddelande. Då kan du ändra inställningarna manuellt enligt följande:

 

 

Det skickas ut ett SMS när du har förbrukat 80% av din surfpott och när du har förbrukat allt så får du ett nytt SMS med instruktioner för hur du köper mer surf, du köper till genom att svara på SMSet. Den extra surfen kommer dras på din kommande faktura. Om surfen ofta tar slut så rekommenderar vi att du uppgraderar till ett abonnemang som innehåller mer surf varje månad.

 

 

Alla våra talabonnemang kommer med en förinställd röstbrevlåda, du spelar enkelt in ett eget meddelande genom att ringa till din röstbrevlåda och följa instruktionerna, slå bara nummer 888, det är samma nummer som du ringer om du ska lyssna av dina meddelande. Meddelande raderas automatiskt efter att du lyssnat färdig på det eller efter fem dagar om du inte aktivt valt att spara meddelandet.

 

 

Vi på Fibio erbjuder fria byten både upp och ner, du hittar alla våra abonnemang på mobiltelefoni och byter enkelt genom att kontakta kundtjänst eller via mina sidor. Max 1 byte per månad.

 

 

Vi använder oss av Telenors prisbelönta nät som täcker 99.9% av Sveriges befolkning. För att se hur det ser ut där du brukar röra dig kan du kika på vår täckningskarta

Om du har ett kontantkort så behöver detta vara registrerat på ditt personnummer hos din nuvarande leverantör, detta så att vi kan flytta över numret med ditt personnummer. Oavsett om det är ett abonnemang eller kontantkort idag så måste det stå på dig personligen för att nummerflytten ska kunna genomföras.

 

 

Tjänsten aktiveras i regel 3-4 veckor från det att vi mottagit din beställning, när arbetet är påbörjat så meddelas du både per brev & sms i god tid vilket som blir ditt startdatum.

 

 

Om du vill börja använda abonnemanget innan utsatt startdatum så går det bra att kontakta oss och meddela detta, tänk på att om du beställt en nummerflytt så kommer abonnemanget ha ett tillfälligt nummer fram tills dess att nummerfyltten verkställs.

 

 

Vi skickar inga upplysningar om dig som kund och vilka telefonnummer du har till tredje part. Om du vill finnas med på dessa sidor så kan du registrera det på sidan du vill finnas med på. Oftast räcker det att söka upp dig själv och lägga till de nummer du vill ska synas.

 

 

Ja, eftersom att alla våra abonnemang är öppna för betaltjänster och utlandssamtal så genomförs en sedvanlig kreditupplysning vid beställningstillfället oavsett om du köpt till hårdvara eller inte.

 

 

Om du är bortrest vid tillfället som ditt nya SIM-kort ska skickas till dig så kan vi skicka kortet till adressen du önskar. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Ifall du vill ändra din adress permanent så kan du logga in på Mina sidor och byta adressen, eller kontakta oss så hjälper vi dig.

 

 

Det går jättebra att beställa ett abonnemang till någon annan, värt att tänka på är att du som står på abonnemanget är betalningsansvarig även för t.ex. SMS-köp och utlandssamtal. Om du beställer ett abonnemang till ditt omyndiga barn rekommenderar vi att du kollar på de olika spärrarna vi erbjuder för köp av extrasurf andra betaltjänster.

 

 

I enlighet med distansavtalslagen har du alltid rätt att ångra ett köp du gjort via telefon eller på nätet inom 14 dagar från att beställningen gjordes. Du ångrar din beställning genom att kontakta kundtjänst eller skicka ett brev, om du vill skicka in per post så hittar du konsumentverkets standardblankett här.

 

 

Vi skickar ut våra SIM-kort minst en vecka innan aktivering, om aktiveringen börjar närma sig samtidigt som SIM-kortet ej dykt upp så behöver du kontakta oss, alternativt så kan du använda funktionen "skicka nytt sim" inne på mina sidor, om du har erhållit SIM-kort i samband med att du gjorde din beställning så är det detta du skall använda.

 

 

Om du har skickat in en beställning via nätet eller beställt men vill ändra på något, exempelvis storlek på abonnemang eller vilket telefonnummer det skall vara på abonnemanget så behöver du kontakta vår kundtjänst snarast möjligt så hjälper vi dig.

 

 

När man gör en beställning så är det inte ovanligt att det dyker upp frågor i efterhand, du kan i första hand se din beställning och dina abonnemang inne på Mina sidor, har du fler frågor så går det bra att skriva eller ringa till kundtjänst så hjälper vi dig med dina frågor.

 

 

Du ser ditt kundnummer genom att logga in på Mina sidor. Ditt kundnummer står också angivet högst upp på din faktura.

 

 

Nej det ordnar vi! Vi tar hand om hela överflyttningen till oss, det enda du behöver göra själv är att byta SIM-kort på utsatt startdatum.

 

 

När du väljer att teckna ett abonnemang med nytt nummer så tilldelas du ett slumpmässigt valt telefonnummer, skulle du vara missnöjd med numret du tilldelats kan du kontakta oss så hjälper vi dig hitta ett ledigt nummer som du tycker om.

 

 

Viaplay har tre stycken paket:

1. Viaplay Film och Serier 109 kr /mån

2. Viaplay Sport 399 kr/mån

3. Viaplay Total 449 kr/mån

Tills vidare så ingår två kostnadsfria månader av Viaplay Film & Serier för dig som har eller skaffar mobil- eller bredband hos Fibio. Efter dessa två månader kostar Viaplay 109 kr/mån.

Viaplay har följande sporträttigheter 2020:

 

Fotboll

Premier League, UEFA Champions League, Bundesliga, Ligue 1, Eredivisie (Holländska ligan), Women’s Super League, Frauen Bundesliga, Division 1 Féminine, Championship, Scottish Premier League, Belgian First Division A

 

Ishockey

NHL, Hockey-VM, Junior-VM, KHL, CHL (Champions Hockey League)

 

Motorsport

Formel 1, F2, F3, MotoGP, Nascar, Speedway GP, IndyCar, Porsche Super Cup, Rally Cross FIA World RX, Speedway Lag VM + flertalet mindre rättigheter

 

Övriga rättigheter

Bundesliga Handboll, Handbolls-VM, EHF Champions League, NFL (amerikansk fotboll), MBL (baseball), konståkning, Shorttrack, skridskor, Six Nations, Euroleague, e-sport och gaming

Du kan se Viaplay på dessa enheter:

Android smartphone och tablet iPhone och iPad

Dator : PC och MAC

Smart TV: LG, Samsung och Panasonic

Android TV: Sony, Philips och Nvidia Shield

Apple TV

Chromecast

Playstation 3 och 4

Xbox One

Google Home

Kom igång med Viaplay oavsett enhet.

 

Android smartphone eller tablet

För att se Viaplay på din Android-enhet så laddar du ner Viaplay-appen från Google Play store. Appen stödjer Android 4.1 eller nyare versioner.

 

iPhone och iPad

För att se Viaplay på din iOS-enhet så laddar du ner Viaplay-appen i App Store.

Appen stödjer iOS 8.0 eller nyare versioner.

 

Computer – PC och Mac

Du kan se Viaplay på din bärbara eller stationära PC och Mac genom att logga in på Viaplays hemsida.

 

Viaplay fungerar på de nyaste versionerna av Chrome, Firefox, Microsoft Edge och Safari.

PC operativsystem: Du behöver ha Windows 10, 8 eller 7.

Mac operativsystem: Du behöver ha Mac OS X10.9 eller en nyare version.

 

Smart TV

Viaplay är tillgängligt på ett antal olika Smart TV.

Samsung Smart TV: modeller från 2012 och framåt.

LG Smart TV: modeller från 2012 och framåt.

Panasonic Smart T

När du beställer ett abonnemang hos Fibio får du 2 månader med Viaplay Film och serier på köpet.

Så här fungerar det:
När du beställer valfritt abonnemang hos Fibio får du välja om du vill ta del av 2 fria månader Viaplay Film och serier. Fibio kommer då att skicka ut en länk till dig via SMS och e-post för aktivering av dina fria månader av Viaplay Film och serier.
Dina fria månader börjar från och med dagen vi skickar ut din aktiveringslänk till dig.
I det fall du inte aktiverar länken men inte meddelar Fibio kundservice detta löper tjänsten på tills vidare. Efter dina fria månader löper tjänsten på för 129 kr per månad, oavsett om du aktiverat tjänsten eller inte. Önskar du säga upp tjänsten behöver du kontakta Fibio kundservice som hjälper dig med detta.

Kampanjen gäller för nya Viaplay-kunder till 31 augusti 2021, 1 kod per kund. Koden är giltig till och med 15 oktober 2021. Efter de fria månaderna fortsätter Viaplay för 129 kr/mån. Avsluta när du vill.

Du kan välja vilket Viaplay paket du vill men notera att de kostnadsfria månaderna endast gäller för paket Viaplay Film & Serier.

Väljer du ett annat paket gäller priset för det paketet du valt.

Väljer du att uppgradera till ett annat paket under dina kostnadsfria månader, så gäller inte kampanjpriset längre utan du betalar ordinarie pris för det paket du valt.

Du kan använda Viaplay i Sverige och resten av EU.

Om du reser utanför EU rekommenderar vi att du sparar ner det du vill titta på i offline-läge innan du åker.

Läs hur du gör för din smathphone eller surfplatta.

Tänk på att det kan vara väldigt dyrt att använda data utomlands.

 

Ja, du kan se film eller serier på två enheter samtidigt.

 

 

Ja! Du kan ta del av Viaplay erbjudandet med två ”nya” kostnadsfria månader.

Om du redan har ett konto direkt med Viaplay så går det enkelt när du aktiverar Viaplay via MyFibio och loggar in hos Viaplay med den e-post du har registrerad där.

Viktigt att komma ihåg att du själv måste gå in på Viaplays sida för ditt Viaplay ”konto” och säga upp ditt ”gamla” Viaplay abonnemang så att du inte behöver betala för det.

Allt ditt tidigare innehåll finns kvar, klart att fortsätta titta!

 

Annan leverantör

Har du idag Viaplay via en annan leverantör t.ex. en bredbandsleverantör så måste du först avsluta ditt konto hos den leverantören.

Om du redan är kund hos Fibio kan du aktivera dina kostnadsfria månader via MyFibio.

Om du blir kund hos Fibio så kan du aktivera Viaplay via MyFibio så fort din din beställning är inne i vårt system.

Du kan registrera upp till 4 enheter på ditt Viaplay konto. Om du vill ändra vilka enheter som ska ha tillgång till ditt konto ändrar du detta via www.viaplay.se

 

 

Autogiro registreras hos vår partner Arvato, du kan beställa hem en blankett via mina sidor, kundtjänst eller direkt hos Arvato, instruktioner finns även på din faktura.

Du kan även ansöka om autogiro direkt via länken här

Fibio skickar fakturor en gång i månaden. Fakturan skickas runt den 10:e varje månad och förfaller kring månadsskiftet.

 

 

Autogiromedgivandet tas enklast bort via din bank.

 

 

Nej, men vi kan skicka faktura via E-post och vi har autogiro vilket många tycker är smidigare. Klicka här för att ladda ner en autogiroblankett.

 

 

Om du flyttar permanent eller tillfälligt och får din faktura per post så behöver du meddela oss detta så att vi kan skicka dina fakturor och liknande till rätt adress, du uppdaterar dina kunduppgifter via mina sidor alternativt kan du kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

 

 

Vi erbjuder vanlig pappersfaktura, autogirering och faktura per e-post, du byter enkelt betalningssätt på mina sidor. Vid autogiro eller faktura per e-post tillkommer ingen faktureringsavgift.

 

 

När du ringer till ett annat land med ditt abonnemang så tillkommer kostnader utöver din fasta abonnemangsavgift. Hur mycket det kostar varierar beroende på vilket land du ringer till, du hittar vår fullständiga prislista här Länk till utlandssamtal

Vid autogirering eller om du valt att få fakturan till din E-post tillkommer det ingen avgift. Om du vill ha en pappersfaktura hem i brevlådan så kostar det 49kr per faktura.

 

 

Alla våra fakturor skickas omkring den 10e och förfaller i månadsskiftet, du kommer få din första faktura samma månad som ditt nya abonnemang aktiveras.

 

 

Vi erbjuder spärrar från alla sorters extra kostnader utöver din abonnemangsavgift, spärrarna som vi erbjuder är: Köp av extra data via SMS, Samtal till utlandet, Samtal i Utlandet, Betalsamtal och betal-sms. Hör av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig.

 

 

Betalar du med faktura (e-post, pappersfaktura eller autogiro) så är ditt abonnemang aktiverat för betalsamtal och roaming. Då kan du t.ex rösta i Let's dance eller använda transportstyrelsens SMS-tjänster. Dessa extra avgifter redovisas som en separat kostnad på din abonnemangsfaktura.
Betalar du ditt abonnemang med kort är abonnemanget spärrat för extra avgifter då du betalar ditt abonnemang i förskott. Önskar du få tillgång till dessa tjänster kontaktar du vår kundservice (010-5500200 alt. kundservice@fibio.se) så hjälper vi dig att aktivera betaltjänster och roaming. Sedvanlig kreditkontroll kommer göras i samband med aktiveringen.

Det är ingen fara, om du råkat betala in för mycket så skickar vår fakturapartner Arvato automatiskt ut ett besked om att du betalt för mycket där du får välja att placera det mot en eventuell faktura eller få beloppet utbetalt till ditt konto.

 

 

Om du väntat på din faktura men den ej har dykt upp så kan du i första hand logga in på mina sidor för att ladda ner en fakturakopia, om du inte har fått tillgång till mina sidor ännu så behöver du ta kontakt med kundtjänst via mejl eller telefon.

 

 

Att du har fått en påminnelse betyder att din faktura hos oss inte är reglerad, om du har betalat fakturan dagarna innan du får en påminnelse så kan du bortse från den. Börja med att kontrollera att betalningen är gjord och att du inte har betalat in med felaktigt OCR, skulle du ha råkat betala med OCR från exempelvis en gammal faktura så behöver du kontakta oss så att vi kan placera betalningen mot fakturan manuellt.

 

 

En kreditnota skickas ut till dig automatiskt när vi tagit bort en hel eller en del av en befintlig faktura, det framgår av kreditnotan hur stor del som har makulerats, det är med andra ord inget du som kund skall betala utan endast ett bevis för din skull.

 

 

Du kan registrera upp till 4 enheter på ditt Viaplay konto. Om du vill ändra vilka enheter som ska ha tillgång till ditt konto ändrar du detta via www.viaplay.se

 

 

Du betalar för Viaplay via Fibio. Det betyder att kostnad och abonnemang för Viaplay redovisas på din Fibiofaktura och eventuella kostnader dras från samma kort som gäller för ditt Fibio abonnemang.

 

 

Du avslutar ditt Viaplay genom att kontakta vår kundservice via mejl eller telefon. (010-5500200 alt. Kundservice@fibio.se)

 

 

Alla kunder som har eller tecknar ett abonnemang med Fibio kan aktivera två kostnadsfria månader med Viaplay Film & Serier (värde 218 kr). Detta gäller alla mobilabonnemang samt mobilt bredband.

 

 

Om du flyttar permanent eller tillfälligt och får din faktura per post så behöver du meddela oss detta så att vi kan skicka dina fakturor och liknande till rätt adress, du uppdaterar dina kunduppgifter via mina sidor alternativt kan du kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

 

 

Adress

Järnvägsgatan 13 252 24 Helsingborg

E-post

kundservice@fibio.se

Telefon

010-5500200

Vill du att vi ringer upp? Fyll i dina kontaktuppgifter och ärende i formuläret till höger så kontaktar vi dig så snart vi kan inom 24 timmar.

Kontakta oss

Fibios Mina Sidor

I Fibios mina sidor kan du få en översikt av dina abonnemang och tjänster. Du kan även se hur mycket surf du har kvar.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com