Fibio går på Telenors nät och täcker 99,9% av befolkningen i Sverige.
Vilken SIM-kortsstorlek ska jag använda i min mobiltelefon?
Fibio använder multi-sim kort. Du kan enkelt se vilket som passar just din telefon.
Vad är skillnaden mellan PIN-kod och telefonens låskod?
Enkelt förklarat används PIN-koden för att låsa upp SIM-kortet efter en omstart, medan låskoden används för att låsa upp din telefon. Om du tar ut SIM-kortet kan du komma in i telefonen med endast din låskod.
När fylls min surf på?
Din surfpott förnyas första dagen varje ny månad.
Kan man ha tvillingkort ihop med sitt mobilabonnemang hos Fibio?
Ja, tjänsten kostar 119 kr/mån och då delar du surf med ditt huvudabonnemang.
Kan jag pausa mitt abonnemang?
Du kan pausa ditt abonnemang en gång per år och upp till 6 månader åt gången kostnadsfritt.
Kan jag överlåta mitt abonnemang till någon annan?
Du kan alltid överföra ditt abonnemang till någon annan, förutsatt att personen är myndig och har ett svenskt personnummer. Du gör en överlåtelse genom att fylla i och skicka in en överlåtelseblankett. Kom ihåg att det måste vara signerat av både den nuvarande och den nya kunden. Vanlig kreditkontroll utförs om du är fakturakund.
Jag vill byta mitt telefonnummer, hur gör jag?
Om du har ett aktivt abonnemang hos oss men vill byta nummer, behöver du bara kontakta oss och meddela det. Vi kan antingen tilldela dig ett nytt nummer eller om du har ett befintligt nummer som du vill flytta över, så går det också bra. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Det kostar ingenting att byta nummer.
Jag har tappat bort min PIN och PUK-kod, var hittar jag dem?
Du kan hitta din PUK-kod på "mina sidor". Om du har ändrat din PIN-kod så har vi inte tillgång till den. Då behöver du ange fel PIN-kod tre gånger, då kommer telefonen att be om PUK-koden och sedan kan du välja en ny PIN-kod. Koderna finns också på brickan där din SIM-kort kom med. Om du inte har tillgång till "mina sidor" än, kan du kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Jag har satt i mitt SIM-kort enligt instruktionerna men det fungerar inte, vad gör jag?
Säkerställ att SIM-kortet ligger rätt i telefonen och att du har tryckt ut rätt storlek för din telefon. Om du vid uppstart får skriva in PIN-koden men får felmeddelande där efter så finns det en risk att din telefon är operatörslåst, det innebär att den behöver låsas upp av operatören du köpt den utav. Kontakta din gamla operatör så hjälper dem dig med detta. Om du har gjort ovanstående samt startat igång om telefonen men fortfarande inte kommer igång, kontakta oss så hjälper vi dig.
Jag har problem med att ringa eller smsa, vad gör jag?
Börja med att starta om din telefon, säkerställ sedan att det finns täckning där du befinner dig om du är på en ny plats. Säkerställ också att det är hos dig felet ligger genom att prova ringa/smsa mer än ett nummer. Du bör också dubbelkolla så att du inte behöver uppdatera mjukvaran i din mobiltelefon. Om inget av detta avhjälper felet så behöver du kontakta vår kundtjänst så att vi kan felsöka vidare.
Hur ställer jag in inställningar för surf och MMS?
Inställningar för mobildata och MMS ska ställas in automatiskt när du ansluter till vårt SIM-kort första gången, om du av någon anledning inte kan ladda ned inställningarna automatiskt så kommer telefonen visa ett felmeddelande. Då kan du ändra inställningarna manuellt.
Hur köper jag mer surf?
Det skickas ut ett SMS när du har förbrukat 80% av din surfpott och när du har förbrukat allt så får du ett nytt SMS med instruktioner för hur du köper mer surf, du köper till genom att svara på SMSet. Den extra surfen kommer dras på din kommande faktura. Om surfen ofta tar slut så rekommenderar vi att du uppgraderar till ett abonnemang som innehåller mer surf varje månad.
Hur fungerar röstbrevlådan?
Alla våra talabonnemang kommer med en förinställd röstbrevlåda, du spelar enkelt in ett eget meddelande genom att ringa till din röstbrevlåda och följa instruktionerna. Ring nummer 888 från din telefon, det är samma nummer som du ringer om du ska lyssna av dina meddelande. Meddelande raderas automatiskt efter att du lyssnat färdig på det eller efter fem dagar om du inte aktivt valt att spara meddelandet.
Hur byter jag abonnemang?
Du byter abonnemangsform genom att kontakta kundtjänst eller via mina sidor.
Vilken täckning har Fibio?
Vi använder Telenors prisbelönta mobilnät, som täcker 99,9% av Sveriges befolkning. Titta gärna på vår täckningskarta för att se hur det ser ut just där du befinner dig.
Vad behöver jag tänka på om jag vill flytta över mitt abonnemang till Fibio?
Om du har ett kontantkort måste detta registreras på ditt personnummer hos din nuvarande leverantör så att vi kan överföra numret med ditt personnummer. Oavsett om det är ett abonnemang eller ett kontantkort idag måste det vara på dig personligen för att nummerflytten ska kunna genomföras.
När aktiveras mitt abonnemang hos Fibio?
Tjänsten aktiveras vanligtvis 3-4 veckor från det att vi mottar din beställning. När arbetet har påbörjats kommer du att meddelas både via brev och SMS i god tid, med ditt startdatum.
Mitt abonnemang har inte aktiverats ännu men jag vill börja använda det nu, vad gör jag?
Om du vill börja använda abonnemanget innan utsatt startdatum så går det bra att kontakta oss och meddela detta, tänk på att om du beställt en nummerflytt så kommer abonnemanget ha ett tillfälligt nummer fram tills dess att nummerfyltten verkställs.
Kommer mitt nummer att finnas med på upplysningssidor som hitta eller eniro?
Vi skickar inga upplysningar om dig som kund och vilka telefonnummer du har till tredje part. Om du vill finnas med på dessa sidor så kan du registrera det på sidan du vill finnas med på. Oftast räcker det att söka upp dig själv och lägga till de nummer du vill ska synas.
Kommer en kreditupplysning tas på mig vid beställning?
Ja, eftersom att alla våra abonnemang är öppna för betaltjänster och utlandssamtal så genomförs en sedvanlig kreditupplysning vid beställningstillfället oavsett om du köpt till hårdvara eller inte.
Kan ni skicka SIM-kortet till en annan adress än den jag är folkbokförd på?
Om du är bortrest vid tillfället som ditt nya SIM-kort ska skickas till dig så kan vi skicka kortet till adressen du önskar. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Ifall du vill ändra din adress permanent så kan du logga in på Mina sidor och byta adressen, eller kontakta oss så hjälper vi dig.
Kan jag beställa ett abonnemang till mitt barn hos Fibio?
Det går jättebra att beställa ett abonnemang till någon annan, värt att tänka på är att du som står på abonnemanget är betalningsansvarig även för t.ex. SMS-köp och utlandssamtal. Om du beställer ett abonnemang till ditt omyndiga barn rekommenderar vi att du kollar på de olika spärrarna vi erbjuder för köp av extrasurf andra betaltjänster.
Kan jag ångra min beställning?
I enlighet med distansavtalslagen har du alltid rätt att ångra ett köp du gjort via telefon eller på nätet inom 14 dagar från att beställningen gjordes. Du ångrar din beställning genom att kontakta kundtjänst eller skicka ett brev, om du vill skicka in per post så hittar du konsumentverkets standardblankett här.
Jag ska bli ny kund men jag har inte fått något sim-kort.
Vi skickar ut våra SIM-kort minst en vecka innan aktivering, om aktiveringen börjar närma sig samtidigt som SIM-kortet ej dykt upp så behöver du kontakta oss, alternativt så kan du använda funktionen "skicka nytt sim" inne på mina sidor, om du har erhållit SIM-kort i samband med att du gjorde din beställning så är det detta du skall använda.
Jag har gjort en beställning hos er som jag vill ändra, hur gör jag?
Om du har skickat in en beställning via nätet eller beställt men vill ändra på något, exempelvis storlek på abonnemang eller vilket telefonnummer det skall vara på abonnemanget så behöver du kontakta vår kundtjänst snarast möjligt så hjälper vi dig.
Jag har frågor kring min beställning, vad gör jag?
När man gör en beställning så är det inte ovanligt att det dyker upp frågor i efterhand, du kan i första hand se din beställning och dina abonnemang inne på Mina sidor, har du fler frågor så går det bra att skriva eller ringa till kundtjänst så hjälper vi dig med dina frågor.
Hur ser jag vilket kundnummer jag har?
Du ser ditt kundnummer genom att logga in på Mina sidor. Ditt kundnummer står också angivet högst upp på din faktura.
Behöver jag själv säga upp mitt gamla abonnemang?
Nej det ordnar vi! Vi tar hand om hela överflyttningen till oss, det enda du behöver göra själv är att byta SIM-kort på utsatt startdatum.
Kan jag få ett nytt nummer när jag beställer abonnemang hos Fibio?
När du väljer att teckna ett abonnemang med nytt nummer så tilldelas du ett slumpmässigt valt telefonnummer, skulle du vara missnöjd med numret du tilldelats kan du kontakta oss så hjälper vi dig hitta ett ledigt nummer som du tycker om.
Vilka betalningsmetoder erbjuder Fibio?
Fibio erbjuder kortbetalning, pappersfaktura, E-faktura och autogiro.
Vad kostar det att ringa till utlandet?
Beroende på vilket land du ringer till gäller olika priser. För att se vad det kostar att ringa till ett specifikt land kika på vår utlandsprislista.
Tillkommer det faktureringsavgift?
Om du väljer att betala med pappersfaktura tillkommer en avgift om 49 kr per faktura. E-faktura och autogiro är miljövänliga och avgiftsfria.
När får jag min första faktura?
Våra fakturor skickas ut kring den 10e varje månad och förfaller i slutet av månaden. Du får normalt din första faktura samma månad som ditt abonnemang aktiveras.
Kan jag spärra mitt abonnemang från betaltjänster och extra kostnader?
Ja, du kan enkelt spärra ditt abonnemang från betaltjänster, köp av extra data, internationella samtal och betalsms. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Kan jag ringa betalsamtal och använda roaming med mitt abonnemang hos Fibio?
Betalar du ditt abonnemang med kort är abonnemanget spärrat för extra avgifter då du betalar ditt abonnemang i förskott. Önskar du få tillgång till dessa tjänster kontaktar du vår kundservice (010-5500200 alt. kundservice@fibio.se) så hjälper vi dig att aktivera betaltjänster och roaming. Sedvanlig kreditkontroll kommer göras i samband med aktiveringen.
Jag har råkat betala min faktura två gånger.
Det är ingen fara, om du råkat betala in för mycket så skickar vår fakturapartner Svea automatiskt ut ett besked om att du betalt för mycket där du får välja att placera det mot en eventuell faktura eller få beloppet utbetalt till ditt konto.
Jag har inte fått någon faktura, vad gör jag?
Om du väntat på din faktura men den ej har dykt upp så kan du i första hand logga in på mina sidor för att ladda ner en fakturakopia, om du inte har fått tillgång till mina sidor ännu så behöver du ta kontakt med kundtjänst via mejl eller telefon.
Jag har fått en påminnelse.
Att du har fått en påminnelse betyder att din faktura hos oss inte är reglerad, om du har betalat fakturan dagarna innan du får en påminnelse så kan du bortse från den. Börja med att kontrollera att betalningen är gjord och att du inte har betalat in med felaktigt OCR, skulle du ha råkat betala med OCR från exempelvis en gammal faktura så behöver du kontakta oss så att vi kan placera betalningen mot fakturan manuellt.
Jag har fått en kreditnota, vad betyder det?
En kreditnota skickar vi när vi har tagit bort en avgift eller delar av en avgift på din faktura. Det står på kreditnotan hur mycket som har krediterats. Det är med andra ord inget som du betalar utan skickas som en bekräftelse till dig.
Hur många enheter kan jag registrera på Viaplay?
Du registrera upp till fyra enheter på ditt Viaplay konto. Om du vill ändra vilka enheter som har tillgång till ditt konto, så kan du ändra detta genom att logga in på viaplay.se.
Hur betalar jag för Viaplay?
Du betalar för Viaplay genom Fibio. Det betyder att kostnaden för din Viaplay prenumeration hamnar på en samlingsfaktura hos Fibio eller dras genom din valda betalmetod hos Fibio.
Hur avslutar jag Viaplay?
Du avslutar Viaplay genom att kontakta vår kundservice genom epost eller telefon. 010-5500200 alternativt kundservice@fibio.se
För vem gäller erbjudandet med Viaplay?
Alla Fibios kunder kan aktivera en fri månad med Viaplay Film & Serier.
Hur gör jag en adressändring?
Om du flyttar permanent eller tillfälligt och får din faktura genom post, behöver du meddela vår kundservice. Du kan även ändra dina kunduppgifter genom mina sidor.
Vad kostar Viaplay?
Viaplay har tre stycken paket:
1. Viaplay Film och Serier 169 kr/mån
2. Viaplay Medium 399 kr/mån
3. Viaplay Total 699 kr/mån
Vad har Viaplay för sporträttigheter 2020?
Viaplay har följande sporträttigheter 2020: Fotboll Premier League, UEFA Champions League, Bundesliga, Ligue 1, Eredivisie (Holländska ligan), Women’s Super League, Frauen Bundesliga, Division 1 Féminine, Championship, Scottish Premier League, Belgian First Division A Ishockey NHL, Hockey-VM, Junior-VM, KHL, CHL (Champions Hockey League) Motorsport Formel 1, F2, F3, MotoGP, Nascar, Speedway GP, IndyCar, Porsche Super Cup, Rally Cross FIA World RX, Speedway Lag VM + flertalet mindre rättigheter Övriga rättigheter Bundesliga Handboll, Handbolls-VM, EHF Champions League, NFL (amerikansk fotboll), MBL (baseball), konståkning, Shorttrack, skridskor, Six Nations, Euroleague, e-sport och gaming
Med vilka enheter kan jag titta på Viaplay?
Du kan se Viaplay på dessa enheter: Android smartphone och tablet iPhone och iPad Dator : PC och MAC Smart TV: LG, Samsung och Panasonic Android TV: Sony, Philips och Nvidia Shield Apple TV Chromecast Playstation 3 och 4 Xbox One Google Home Kom igång med Viaplay oavsett enhet. Android smartphone eller tablet För att se Viaplay på din Android-enhet så laddar du ner Viaplay-appen från Google Play store. Appen stödjer Android 4.1 eller nyare versioner. iPhone och iPad För att se Viaplay på din iOS-enhet så laddar du ner Viaplay-appen i App Store. Appen stödjer iOS 8.0 eller nyare versioner. Computer – PC och Mac Du kan se Viaplay på din bärbara eller stationära PC och Mac genom att logga in på Viaplays hemsida. Viaplay fungerar på de nyaste versionerna av Chrome, Firefox, Microsoft Edge och Safari. PC operativsystem: Du behöver ha Windows 10, 8 eller 7. Mac operativsystem: Du behöver ha Mac OS X10.9 eller en nyare version. Smart TV Viaplay är tillgängligt på ett antal olika Smart TV. Samsung Smart TV: modeller från 2012 och framåt. LG Smart TV: modeller från 2012 och framåt. Panasonic Smart T
Köpvillkor för 1 fri månad av Viaplay Film och Serier
När du beställer ett abonnemang hos Fibio får du 1 fri månad med Viaplay Film och serier på köpet.
Så här fungerar det:
När du beställer valfritt abonnemang hos Fibio får du välja om du vill ta del av 1 fri månad Viaplay Film och serier. Fibio kommer då att skicka ut en länk till dig via SMS och e-post för aktivering av dina fria månader av Viaplay Film och serier.
Dina fria månader börjar från och med dagen vi skickar ut din aktiveringslänk till dig.
I det fall du inte aktiverar länken men inte meddelar Fibio kundservice detta löper tjänsten på tills vidare. Efter dina fria månader löper tjänsten på för 149 kr per månad, oavsett om du aktiverat tjänsten eller inte. Önskar du säga upp tjänsten behöver du kontakta Fibio kundservice som hjälper dig med detta.
Kampanjen gäller för nya Viaplay-kunder till 31 augusti 2022, 1 kod per kund. Koden är giltig till och med 15 oktober 2022. Efter de fria månaderna fortsätter Viaplay för 149 kr/mån.
Avsluta när du vill.
Kan jag välja eller uppgradera till ett annat Viaplaypaket?
Du kan välja vilket Viaplay paket du vill men notera att de kostnadsfria månaderna endast gäller för paket Viaplay Film & Serier. Väljer du ett annat paket gäller priset för det paketet du valt. Väljer du att uppgradera till ett annat paket under dina kostnadsfria månader, så gäller inte kampanjpriset längre utan du betalar ordinarie pris för det paket du valt.
Kan jag titta på Viaplay i utlandet?
Du kan använda Viaplay i Sverige och resten av EU. Om du reser utanför EU rekommenderar vi att du sparar ner det du vill titta på i offline-läge innan du åker. Läs hur du gör för din smathphone eller surfplatta. Tänk på att det kan vara väldigt dyrt att använda data utomlands.
Kan jag använda Viaplay på flera enheter samtidigt?
Ja, du kan se film eller serier på två enheter samtidigt.
Jag har redan Viaplay, kan jag ta del av erbjudandet ändå?
Ja! Du kan ta del av Viaplay erbjudandet med två ”nya” kostnadsfria månader. Om du redan har ett konto direkt med Viaplay så går det enkelt när du aktiverar Viaplay via MyFibio och loggar in hos Viaplay med den e-post du har registrerad där. Viktigt att komma ihåg att du själv måste gå in på Viaplays sida för ditt Viaplay ”konto” och säga upp ditt ”gamla” Viaplay abonnemang så att du inte behöver betala för det. Allt ditt tidigare innehåll finns kvar, klart att fortsätta titta! Annan leverantör Har du idag Viaplay via en annan leverantör t.ex. en bredbandsleverantör så måste du först avsluta ditt konto hos den leverantören.
Hur skaffar jag Viaplay med Fibio?
Om du redan är kund hos Fibio kan du aktivera dina kostnadsfria månader via MyFibio. Om du blir kund hos Fibio så kan du aktivera Viaplay via MyFibio så fort din din beställning är inne i vårt system.
Hur många enheter kan jag registrera på Viaplay?
Du kan registrera upp till 4 enheter på ditt Viaplay konto. Om du vill ändra vilka enheter som ska ha tillgång till ditt konto ändrar du detta via www.viaplay.se
Hur registrerar jag autogiro hos Fibio?
Autogiro registreras hos vår partner Arvato, du kan beställa hem en blankett via mina sidor, kundtjänst eller direkt hos Arvato, instruktioner finns även på din faktura. Du kan även ansöka om autogiro direkt via länken här
Hur ofta skickar Fibio fakturor?
Fibio skickar fakturor en gång i månaden. Fakturan skickas runt den 10:e varje månad och förfaller kring månadsskiftet.
Hur avslutar jag mitt autogiro?
Autogiromedgivandet tas enklast bort via din bank.
Har ni E-faktura?
Ja, Fibio erbjuder E-faktura och autogiro.
Hur gör jag en adressändring?
Om du flyttar permanent eller tillfälligt och får din faktura per post så behöver du meddela oss detta så att vi kan skicka dina fakturor och liknande till rätt adress, du uppdaterar dina kunduppgifter via mina sidor alternativt kan du kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.